Pozycjonowanie stron internetowych


Co miesiąc wyszukiwarki internetowe wykorzystuje ponad 20 mln użytkowników, z czego aż 95% to użytkownicy wyszukiwarki Google. Codziennie miliony polskich Internautów przeszukuje pierwszą stronę wyników wyszukiwania, aby odnaleźć interesujący ich produkt, usługę lub konkretną informację, którą potrzebują.

Zatem czas na pytania i odpowiedzi. Bez wyszukiwarki Google nie będziesz widoczny w internecie. A jak pojawić się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, tzw. TOP10? Odpowiedź jest bardzo prosta - pozycjonowanie. Tym się właśnie zajmujemy! Zleć profesjonalnej firmie z doświadczeniem ten skomplikowany i długofalowy proces działań nad Twoją stroną.

Co to jest pozycjonowanie?

Usługa składająca się z wielu ważnych czynników, które są podzielone na mniejsze składowe. W praktyce to działania optymalizacyjne promowanego serwisu, czyli tzw. SEO (ang. Search Engine Optimization – optymalizacja i dostosowanie strony do wyszukiwarek internetowych), a także prace zewnętrzne. W efekcie ma to na celu zwiększenie widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania, a docelowo osiągnięcie satysfakcjonujących pozycji oraz wzrostu ruchu na stronie. Rozwiązaniem tych działań jest większa szansa na pozyskanie dodatkowych Internautów - klientów.

Wyszukiwarka Google składa się z algorytmów, które odpowiedzialne są za ocenę i ranking strony internetowej. Pod ocenę biorą ponad 200 czynników rankingowych, które mają wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwarki. W ciągu roku Google aktualizuje algorytmy, a w związku z tym prace są procesem długotrwałym i ciągłym.

Każda strona wymaga indywidualne strategii i dostosowania. Osiągnięcie, a później utrzymanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania to długofalowa praca, analiza, monitoring i podejmowanie kolejnych działań. Dzięki doświadczeniu, które zdobyliśmy wiemy jak wykonać wszystkie działania na stronie, aby osiągnęła szczyty, a póżniej była dostosowana do zmieniających się algorytmów czy działań konkurencji z wyników wyszukiwania.

Dla kogo pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to jedna z najbardziej skutecznych metod reklamy na zwiększenie widoczności strony internetowej. Usługa jest dla każdego kto prowadzi biznes. Efektów pozycjonowania jest niezliczona ilość. Począwszy od wzrostu widocznościu oraz ruchu na stronie, poprzez zwiększenie zaufania i budowy świadomości marki, skończywszy na rozwoju biznesu.

Warto mieć także na uwadze to, że pozycjonowanie to nie jedyna i skuteczna forma promocji serwisu. W połączeniu z pozostałymi działaniami marketingowymi daje wymierne korzyście oraz długotrwałe ekfekty.

Korzyści z pozycjonowania

Jeśli pozycjonowanie strony jest prawidłowo realizowane to w efekcie pozwala osiągnąć wymierne korzyści. O tym co to jest pozycjonowanie dowiedzieliście się powyżej, jak wygląda proces i poszczególne etapy przedstawiliśmy w dalszej części tego artykuły, a teraz czas na najważniejsze - korzyści:

  • Większy ruch na stronie
  • Większa widoczność w wynikach wyszukiwania
  • Zwiększenie zaufania do marki
  • Budowanie świadomości marki
  • Dotarcie do idealnej grupy docelowej
  • Niski koszt dotarcia do klienta
  • Nieograniczony zasięg

Gdzie pozycjonować stronę?

Przedstawiając na wstępie dość krótkie, ale jak ważne informacje dadzą bezpośrednią i jednoznaczną odpowiedź gdzie pozycjonować stronę - w jakiej wyszukiwarce:

  • 17 mln - użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google
  • 97% - Internautów szuka firm, usług, produktów oraz informacji za pośrednictwem wyszukiwarki Google
  • ponad 10 mln - Polskich użytkowników Internetu odwiedxza średnio codziennie wyszukiwarkę Google (google.pl)

Wyszukiwarka internetowa Google

Powstała w 27 września 1998, których autorami są Larry Page i Siergiej Brin. Dzięki niej w najszybszy i praktycznie najłatwiejszy sposób, znajdziesz zarówno Ty, jak i inni użytkownicy to czego potrzebujesz w Internecie. Wyszukiwarka Google odwiedzana codziennie przez miliony osób z komputerów oraz urządzeń mobilnych stała się najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce oraz na Świecie.

Wyniki wyszukiwania

Rodzai wyników wyszukiwania Google jest kilka, jak i nie kilkanaście. Poniżej przedstawiamy najważniejsze z nich

  • Darmowe (organiczne) oraz płatne (AdWords) wyniki
  • Knowledge Graph
  • Wizytówka firmy (Google Moja Firma)
  • 3-pak (wyniki lokalne)

Najczęściej zadawane pytania

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Dla każdego serwisu usługa pozycjonowania jest wyceniana indywidualnie. Na wysokość opłaty wpływają m.in. konkurencyjność branży, w której działa firma, obecny stan strony, konkureność wybranych wyrażeń oraz inne elementy. Niemniej jednak podczas wyceny uwzględniamy także budżet, który firma chce przeznaczyć na promocję serwisu w wyszukiwarce Google. Przedstawimy kilka obcji i dostosujemy opłatę do Twoich oczekiwań.

Jakie stosujecie metody przy pozycjonowaniu?

Podczas działań wykorzystujemy metody zgodnie z wytycznymi Google oraz aktualnymi standardami SEO. Nie wykorzystujemy oraz nie zalecamy działań niezgodnych z wytycznymi Google, czyli ukrywanie treści, maskowanie lub linkowanie z SWLi.

Jakich dostępów potrzebujecie do współpracy z naszą firmą?

Z większością klientów współpracujemy na podstawie dostępów do serwera FTP oraz systemu CMS. Taki system współpracy pozwala na szybkie działania i jest wygodny dla obu strony. Dzięki dostępowi do strony możemy szybko i bezpośrednio wdrozyć niezbędne modyfikacje bez zbędnego tracenia czasu przez klienta. Drugą z form współpracy są tzw. wytyczne. W tym modelu przygotowujemy dokument z zaleceniami do wdrożenia, które następnie klient musi wdrożyć w promowanym serwisie.

Ile trzeba czekać na pierwsze efekty pozycjonowania?

Ilość czynników, które mają wpływ na uzyskanie pozycji w TOP10 oraz działanie w środowisku zewnętrznym uniemożliwia określenia dokładnej odpowiedzi na to pytanie. W zależności od konkurencyjności fraz oraz budowy serwisu może to być okres 1-3 miesięcy, a czasami nawet 1 roku.

Czy gwarantujecie uzyskanie wyników?

Działanie w środowisku zewnętrznym jakim jest wyszukiwarka Google nie pozwala na zagwarantowanie uzyskania czołowych pozycji w określonym czasie. Żadna inna firma SEO nie może zagwarantować uzyskania pozycji w wyszukiwarce. Wszystkie podejmowane działania opieramy na uzyskanej wiedzy, doświadczeniu, testach i zaprezentowanych wytycznych Google.

Mity na temat SEO

  • Page Rank strony ma znaczenie - algorytm Page Rank według oficjalnego komunikatu Google został wyłączony,
  • Aktualizacje algorytmu Pingwin w 2016/2017 - aktualizacje algorytmu Pingwin działają w czasie rzeczywistym,
  • Link Building umarł - strona bez linków przy samej optymalizacji to jak samochód bez paliwa - można popchać, ale daleko nie zajedzie,
  • Mapa strony wpływaja na pozycje - nie ma żadnego wpływu na pozycje, jedynie wspomaga proces indeksacji, gdy roboty Google mają z tym problem,
  • Pozycje raz osiągnięte pozostaną tam na zawsze - dzisiaj są pozycje w TOP3, a jutro mogą być na 8-9 czemu? Konkurencja nie śpi i także pracuje na uzyskanie wysokich pozycji w TOP10. Dodatkowo zmiany w algorytmach - wystarczy, że zmieni się jeden z czynników rankingowych algorytmu Google i strona może spaść poza pierwszą dziesiątkę,
  • Pozycjonowanie wykonuje się raz, a później monitoruje - nic bardziej mylnego, niestety to tak nie działa. W znacznę części przypadków promowanych serwisów działania wraz z analizami podejmowane są na bieżąco,
  • Gwarancja pozycji - sformułowanie pada często w ofertach firm czy rozmowach z klientemi. Należy sobie uświadomić, że to Google ustala ostatecznie wyniki i nikt nie może zagwarantować pozycji w wynikach wyszukiwarki Google,
  • Efekty TOP10 po 2 miesiącach pracy - podobnie jak z pozycjami, nikt nie może przewidzieć kiedy strona pojawi się w TOP10. Jedynie na podstawie doświadczenia, konkurencyjności fraz i analizie serwisu można spekulować ile +/- może zająć wypozycjonowanie wybranych słów kluczowych.

Proces pozycjonowania

    Wybór słów kluczowych

    W ramach usługi pozycjonowania wykonujemy keyword research, czylli dobór odpowiednich wyrażeń do pozycjonownaia serwisu. Słowa kluczowe, wyrażenia kluczowe czy frazy - tak nazywany ciąg znaków oraz wyrazów jest wpisywany przez użytkowników do wyszukiwarki Google.

    Czy zastanawiłeś się już co Twoi kliencie wpisują w wyszukiwarkę? Pomyśl, co mogą użytkownicy wpisać do wyszukiwarki, aby odnaleźć Twoją stronę i ofertę. Zapewne nie wiesz, ale według statystk użytkownicy rzadziej stosują wyrażenia ogólne jednowyrazowe (około 10%) w porównaniu z dwu- i trzy-wyrazowymi (około 20%), a najwięcej stosują mocne dopasowania wykorzystując wyrażenia tzw. long tail (około 70%).

    Jako doświadczeni doradcy zbadamy Twoją branżę w kontekście wyrażeń kluczowych i dobierzemy najlepszy zestaw fraz kluczowych.

    Audyt SEO i optymalizacja strony

    Przeprowadzamy szczegółową analizę SEO On-Site (techniczną), Off-Site (m.in. profil linkowy) oraz konkurencji biorąc pod uwagę m.in. strukturę i budowę serwisu, zgodność z wytycznymi i aktualnymi standardami SEO, oraz wieloma innymi elementami, które mają wpływ na pozycjonowanie serwisu w wyszukiwarce.

    Warto dodać, że algorytmy Google weryfikują stronę WWW na podstawie ponad 200 czynników rankingowych. W związku z tym pierwsze audyty SEO oraz wdrożenie optymalizacji są fundamentem do dalszych działań i skutecznego pozycjonowania strony.

    Analiza i budowa contentu

    Na podstawie analizy contentu w serwisie przygotowujemy odpowiednie treści, które są nasycone wyrażeniami kluczowymi. Optymalizujemy content pod kątem jakości, ilości, nasycenia, duplikatów zewnętrznych i wewnrznych oraz struktury nagłówków H1-H6.

    Publikacja linków (link-building)

    Skuteczne pozycjonowanie to nie tylko działania bezpośrednio na stronie (on-site), ale również poza nią (off-site). W tym procesie pozycjonowania skupiamy się na przygotowaniu strategii, budowie lub poprawie profilu linkowego (o ile jest taka potrzeba). Działania off-page przekładają się skutecznie na budowę rozpoznawalności marki w sieci oraz zwiększeniu informacji o firmie.

    Profesjonalny link building to nic innego jak zdobywanie wartościowych linków, które prowadzą do pozycjonowanego serwisu WWW. Podczas strategii profilu linkowego uwzględniamy aktualną liczbę domen i linków prowadzących do serwisu, jakość i wartość linków, rodzaje anchor-text, tematyczność linków oraz ich tytpy (follow, nofollow, txt, img).

    Monitorowanie i raportowanie

    Każdye z wykonanych działań w procesie pozycjonowania wpływa na poprawę widoczności i pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania. Efekty naszych prac są na bieżąco monitorowane poprzez autorskie rozwiązania oraz Google Search Console (tzw. GSC).

    Cykliczne analizy, weryfikacja konkurencji, optymalizacje, reagowanie na zmiany w algorytmie Google

    Algorytm Google jest zmieniany w ciągu roku nawet 500-600 razy. Dlatego prowadzimy cykliczne analizy serwisu, analizy konkurencji oraz na podstawie osiąganych rezultatów wdrażamy odpowiednie rozwiąznia i dostosowania do zmieniających się algorytmów. Strona pod naszą opieką jest dostosowana do bieżących standardów SEO. Warto wspomnieć, że raz osiągnięte pozycje nie pozostają już na zawsze. Niezbędne są dalsze działania w poprawie i rozwoju serwisu - zarówno contentu jak i linków.

BEZPŁATNA WYCENA

pozycjonowania Twojej strony WWW

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia bezpłatnej wyceny oraz usług firmy.

Zaufali nam


Agencja SEO ZuVi Pozycjonowanie stron www
Bydgoszcz
E-mail: biuro@zuvi.pl
Tel.: +48 578 898 351